Wanita, kartini kang kena ditata
Sawetara para wanita padha ngoyak
kasetaraan gender ana ing laladan
iki. Kamangka ora gelem kalah karo para priya kang nduweni kebebasan kanggo
ngapa wae. Lumantar sandhang lan pakaryan kang bedha-bedha, bisa ditemokake
wanita kang nyengkerem utawa melu cawe-cawe ana ing bidhange kuwi. Wanita wis
ora bisa dipingit kayata jaman mbiyene. Mbok menawa gara-gara Kartini kabeh iki
bisa kedadeyan. Ananging kepiye anggone para wanita nyikapi kadadeyan iki?
Kepiye wanita bisa ngetrepake sosok Kartini kang kena ditata ana ing jaman
saiki?
Ana ing adicara selasa legen kang
kaping 51 tanggal 21 April 2014 Auditorium Unnes (Universitas Negeri Semarang),
ngepasi pengetan dina Kartini dianakake pagelaran wayang padhet, Nyi Paksi
Rukmawati saking Sukoharjo kanthi lakon Salindri
(Telik Sandhi). Pagelaran iki ora liya kanggo motif nyuwarakake kridhaning
wanita kang nduweni kabebasan kayadene para priya.
Sarindri
ana ing pagelaran kuwi, nduweni hak kanggo nyuwarakake pendapat kang dianggep
bener lan pener. Ora namung kaum priya wae kang bisa dadi telik sandhi lan melu
cawe-cawe ana ing babagan kadipatenan. Kaum wanita uga wani mbebela kang bener.
Lakon wayang kuwi mbok menawa bisa kalakon ana ing jaman saiki, wanita bisa nggegem
lan melu nyemplung ing sekabehaning bidhang.
Sejatine tembung wanita kabentuk
saka bahasa Jawa (kerata basa) wani lan tata. Ana rong pendapat ngenani arti
saka wanita. Kapisan, wani ditata sing artine wani (gelem) ditata lan sing
nomer loro, wani nata artine wani kanggo nata (ngatur). Arti sakloron iki
nduweni sasmita minangka wanita uga prelu pendhidhikan kang dhuwur kanggo bisa
meranake perane. Mangkono kuwi kang kapethik saka http://nisyacin.blogdetik.com.
Pawongan Kartini pancen ora bisa
diilangake saka wanita, amarga perane kang wis njuwangake kesetaraan gender antara kaum wanita lan priya,
mligine ana ing babagan pendhidhikan. Kamangka wanita kudune sokur, mbok menawa
ora ana perjuwangane Kartini, wanita nganti saiki ora bisa ngenyam pendhidhikan
kang dhuwur lan dipingit ana ing omah wae.
Anane kesetaraan gender kang kababar ana ing laladan
iki, ora kena langsung diartekake yen wanita bisa bebas sakpenake dhewe. Kaum
priya lan wanita nduweni kodrate dhewe-dhewe kang kudu kalakon kanthi trep
supaya bisa selaras. Kartini jaman saiki pancen nduweni hak kang padha karo
kaum priya, bisa produktip kayata kaum priya, ananging ora bisa nglalekake
kodrate minangka wanita. Ateges, wanita bisa ngenyam pendhidhikan kang dhuwur
lan nduweni prestasi miturut bidhange dhewe-dhewe, ananging kang prelu
dieling-eling minangka wanita kudu tetep ngurus omah.
Istilah masak, macak, lan manak kudu tetep dilakoni wanita ana ing jaman
saiki, sanadyan wis nduweni prestasi lan pendhidhikan kang dhuwur. Masak, wanita nduweni kemampuan kanggo
ngracik uga masak ana ing pawon minangka wujud asihe marang kaluwarga. Macak, saliyane kanggo gawe ayu awake
dhewe, uga bisa ngurus kaluwargane. Manak,
saliyane duwe arti nglairake anak, uga nduweni arti bisa ngurus, ndhidhik, lan
nanemake karakter kang trep karo anake mau.
Kayata kaum priya, uga nduweni
kewajibane dhewe, kang ora bisa dilakoni kaum wanita. yen wanita kuwi kerja,
dheweke kudu bisa ngatur wektune, saingga ora ana kang dilalekake antara sakloron
mau. Pancen angel, tur ya mesthi ora bisa sempurna. Ananging, yen kabeh kuwi
mlaku kanthi selaras, mesthi bakal kalakon kanthi trep kabeh.
Masarakat kudu ora kaget lan
keblabasen ngartekake kesetaraan gender
amarga kaum priya lan wanita pancen nduweni perane dhewe-dhewe. Peran wanita
ana ing jaman saiki yaiku bisa kerja lan ngenyam pendhidhikan sing dhuwur
kayata kang dilakoni kaum priya. Bisa melu mbebangun masarakat, bangsa, lan
negara bebarengan karo priya saingga wanita bisa dikurmati kayata kaum priya.
Ananging, sejatine ana pakaryan kang mung bisa dilakoni kaum priya utawa wanita
wae.
Wanita jaman saiki, Kartini kang kena
ditata, kudu nduweni prestasi ana ing bidhang apa wae tur bisa ngatur wektune
kanggo kagiyatan omah lan kaluwargane. Kartini jaman saiki sanadyan nduweni
derajat lan hak kang padha dhuwure karo priya, kudu tetep nglakoni kodrate
minangka wanita yaiku nglayani lan ngurmati bojone uga ngurus omahe.
assalamu'alykum mba Fitria. boleh tahu alamat fbnya.
BalasHapusPutrie Ve fbq tolong add ya.